در باره عکس العمل به بازداشت احتمالی‌ آقایان موسوی و کروبی واقع بین باشیم

با حلوا حلوا گفتن دهان کسی‌ شیرین نمی‌شود.  بعضی‌‌ها دردنیای مجازی فریاد میکشند «من آنم که رستم بود پهلوان.»  شعار میدهند در باره اینکه مثلا اگر روزنامه اعتماد ملی‌ را ببندید خیابانها را پر می‌کنیم، ساختمان کیهان را تصرف می‌کنیم، و… یا اگر آقای کروبی یا آقای موسوی را بازداشت کنید اعتصاب عمومی می‌کنیم، یا قیامت به پا می‌کنیم، و… خدا وکیلی، ما ایرانی‌ها در شعار دادن نظیر نداریم، ولی‌ حساب نمی‌کنیم که بر طبل تو خالی‌ کوبیدن ما را به جایی‌ که نمیرساند هیچ، از اعتبارمان هم میکاهد.  واضح است که مردم در شرایط فعلی‌ نمیتوانند ساختمان کیهان و رادیو تلویزون را تصاحب کنند و اساسا نباید هم چنین کنند چون رژیم کودتا دقیقا همین را می‌خواهد.  امروز نمیتوانیم بر روی اعتصابات گسترده حساب باز کنیم، و رژیم هم میداند. چرا؟ چون اعتصاب سرتاسری سازماندهی گسترده و حساب شده میخواهد و پول.  و ما امروز هیچکدام را نداریم. اما اگر اقایان کروبی یا موسوی بازداشت شوند چند برنامه واقع بینانه میشود داشت که سایرین هم گفته اند و من جهت اطلاع رسانی دوباره عرض می‌کنم:

۱) شرکت گسترده در تظاهرات روز قدس.  اگر این یک هفته خوب کار کنیم میتوانیم یک تظاهرات میلیونی دیگر در تهران داشته باشیم.  این به آنانکه در صف سبز جای دارند قوت قلب میدهد، دو دل‌‌ها را به سمت جنبش سبز میکشاند، و فرماندهی کودتا را متزلزل می‌کند.

۲) تحریم! تحریم! تحریم! ساده ترین، کم خرج‌ترین و در شرایط حاضر مؤثرترین راه ضربه به کودتا.  هیچ جنسی‌ را که اصحاب کودتا تولید میکنند نخریم، از هیچ فروشگاهی که صاحب آن‌ از کودتا پشتیبانی می‌کند خرید نکنیم.

۳) قطع روابط با هر کسی‌ که از این کودتا چیان جنایتکار و رهبر خونخوارش حمایت می‌کند، حتی اگر پدر یا برادرمان است.

۴) برنامه ریزی و سازماندهی برای فرصتهایی که باز گشایی دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها مهیا خواهند کرد.

۵) برنامه ریزی برای روزهای آینده که فرصتهایی مشابه روز قدس مهیا میشوند.

۶) برنامه ریزی و سازمان دهی‌ برای اعتصاب عمومی (که ممکن است ماه‌ها طول بکشد)


در باره عکس العمل به بازداشت
احتمالی‌ آقایان موسوی و کروبی واقع بین باشیم نه احساساتی، تا هم انرژی‌های ارزشمندی را هدر ندهیم و هم اعتبار جنبش را خدشه دار نکنیم.  من هم دلم میخواهد همین فردا اعتصاب عمومی کنیم، ولی‌ باور کنید اگر میتوانستیم، دیروز اعتصاب عمومی کرده بودیم.

3 دیدگاه

دسته Uncategorized

3 پاسخ به “در باره عکس العمل به بازداشت احتمالی‌ آقایان موسوی و کروبی واقع بین باشیم

  1. shahrzad

    be nazaram fekr basyar khub va vaghebinanie ast a shoma tashakor mikonam

  2. خس و خاشاک

    ممنون از دقت شما،ضعف سازماندهی مشکل اصلی جنبش سبزه،چه اگر سازمانی با تشکل ابتدائی داشتیم،همان روز 25 خرداد تا ابطال انتخابات در خیابان میماندیم،کودتاچیان چه میکردند با جمعیت 3-4 میلیون نفری؟که مطمئنابا استقامت مردم تعدادمون بیشتر هم میشد،اینها به علت وحشت فراوان از تجمعات میلیونی،از 30 خرداد به بعد مانع ایجاد تشکل های 7-8 نفره شدند.بنظر میاد کلیه ایده های شما یک زیر ساخت سازمانی داره(که میر حسین هم تو بیانیه های متعددش به اشکال مختلف به ایجاد آنها مردم را ترغیب کرده)،دست یافتن به یک نظام دموکراتیک بدون داشتن زمینه های آن میشه همین جمهوری اسلامی(که البته از جمهوری فقط اسمشو یدک میکشه)،انقلاب 57 هم خیلی زود توسط رسانه های خارجی سزارین شد واین نوزاد عجیب و نارس و ناقص را به دامن ملت ایران انداخت

  3. البته خود رسانه های حاکم چنان این قضیه ی دستگیری را تکرار می کنند که قبحش بریزد و بعد کارشان را به راحتی انجام دهند . روش این ها همیشه همین بوده . نباید فریبشان را بخوریم ، ضمن این که واقع گرایی را از دست نمی دهیم .

بیان دیدگاه