روز بیم‌ها و امیدها

روز قدس دارد می‌رسد، و بسیاری آنرا با سرنوشت کوتاه مدت آقایان کروبی، موسوی، و خاتمی گره میزنند.  به گمان من چه حضور سبزها در روز قدس قوی باشد و چه ضعیف، آقایان را یا میگیرند و یا دچار حصر خانگی میکنند، نظیر آنچه با آیت الله العظمی منتظری کردند.  اما میان حضور ضعیف و قوی سبزها در این قدس تاریخی تفاوت از زمین تا آسمان است:

۱) اگر حضور مان میلیونی باشد، بخصوص اگر در شهرهای بزرگ بجز تهران هم حاضر باشیم، دستگیری آقایان برای آغاز مذاکرات مخفی‌ با آنان خواهد بود تا راهی‌ برای گذار به جمهوری اسلامی سوم بیابند (ج.ا. اول = آقای خمینی، ج.ا. دوم=خامنه‌ای، ج.ا سوم ؟).  اما اگر حضورمان محدود و پراکنده باشد، کودتاچی‌ها آن‌ را به عنوان نشانه‌ای از دوران ضعف و سرخوردگی نیروهای مخالف دانسته و با حصر شخصیت ها، عصر ترور را سیاهتر از هر زمان دیگر خواهند کرد.  این به آن‌ علت است که عمله ظلم خیلی‌ خوب میدانند که اکثریت مردم نه فقط از آنان برگشته اند بلکه با آنها دشمنی میورزند.  مردم اعتماد خود را به حاکمیت سالها است از دست داده اند، در این چند ماهه بی‌ اعتمادی به خصومت بدل شده.  برای طولانی تر کردن حیات حکومتی که اکثریت عظیم مردم از آن‌ بیزارند، باید بر میزان شقاوت و قساوت افزود. از همین روی اگر حضورمان کمرنگ باشد، رژیم برای ضربه کاری خواهد رفت تا  نهضت را برای چند سالی‌ زمین گیر کند.

۲) امروز گروه قابل توجهی‌ از علما و اعضای سپاه ظلم رو به باد دارند.  اگر قدس سبز و پرشور باشد، غرغر‌ها و استعفا‌ها و انتقادها افزایش میابد.  اگر حضورمان کمرنگ باشد، بادبانها بسوی ولایت جور تغییر جهت خواهند داد.

۳) حضور گسترده و منسجم سبزها، به نقشه‌های کودتا چی‌‌ها برای فروختن خود و ایران به آمریکائی‌ها و اروپایی‌ها لطمه شدید خواهد زد.  هیچ کس نوکری نمیخواهد که در حال سقوط است.  اما حضور کمرنگ ما آمریکا و اروپا را وسوسه خواهد کرد که با این رژیم کنار بیایند، از فشارهای سیاسی و اقتصادی به آن‌ بکاهند، و حتی کودتا را به رسمیت شناخته و از قربانیان آن یادی نکنند.

۴) بسیاری از اعضای کوچه و خیابان نهضت سبز جوان هستند.  اگر نهضت با سکته روبرو شود، بخشی از این نیروی سرخورده جوان به هرز میرود. بازسازی این جبهه بسیار مشکل و نیازمند فداکاریها و از خود گذشتگی‌های بسیار است.

۵) قدس با باز گشایی دانشگاه‌ها و دبیرستانها پیوند خورده.  قدس سبز با اقتدار رژیم را ناچار می‌کند یا مراکز آموزشی را تعطیل کند، و یا خود را با خطر تظاهرات روزانه مواجه سازد.  اما اگر مراکز آموزشی را ببندد، عملا به اعتصاب فرهنگیان و استادان شکل داده، و صدها هزار جوان سبز مستعد را در کوچه و بازر به مبارزه کشانده.

۶) از همه بالاتر، قدس بیان شهامت و ایستادگی سبز‌ها خواهد بود.  برای سه ماه رژیم کشته، شکنجه و تجاوز کرده، به کهریزک و اوین فرستاده.  اگر صفوف گسترده و موج سبز ما را در خیابان‌ها باز بیند پشتش خواهد شکست.  شک نکنیم که یک غرش میلیونی شیرزنان و شیر مردان سبز زهره این حاکمیت ننگین کودتا را خواهد ترکاند. جنایتی نمانده که نکرده باشند.  اگر به خیابان باز گردیم امیدشان نا امید خواهد شد، و رهبرشان اعتبار خود را حتی میان مزدورانش از دست خواهد داد.

روز قدس روز بزرگی‌ است، نه برای فلسطین و لبنان، که برای ایران. چه بخواهیم و چه نخواهیم، قدس روز سرنوشت این نهضت برای چند سال آینده خواهد بود.  یادمان باشد، سیل از قطره‌های کوچک آب شکل می‌گیرد.  برای آنکه سیل سبز ایران را از سیاهی پاک کند، به هر قطره سبز در روز قدس نیاز است.

2 دیدگاه

دسته Uncategorized

2 پاسخ به “روز بیم‌ها و امیدها

  1. رضا

    مسلماً بهتر است هر كسي كه مي‏تواند براي راهپيمايي روزقدس به تهران برود ، اما به نظر شما بهترنيست بسياري از طرفداران شهرستاني جنبش سبزكه نمي‏توانند درتهران حاضر شوند براي راهپيمايي روزقدس به مركز استان خود بروند تا هم صداهاي پراكنده سبزهاي شهرستاني بهتر شنيده شود هم جنبش در سراسر كشور فعال شود هم فشار روي تهرانيها كمتر شود.
    (يك پيشنهاد عالي توسط يكي از دوستان اينترنتي: سبزها در روز راهپيمايي، شعار ندهند ودر سكوت راهپيمايي كنند تا فرصت فريبكاري وتفرقه‏ افكني را ازكودتاچيان بگيرند و براي ايجاد تمايز با كودتاچيان تنها با قدرت پا بر زمين بكوبند.فقط يك لحظه تصور كنيدچه عظمت خردكننده وشكوهمندي خواهد داشت.)
    اگرموافق هستيد لطفاً اين برنامه را تبليغ كنيد، .به اميد ديدار درجشن پيروزي در روز آزادي

    • khanehdust

      اگر بشود در مراکز استانها هم موج سبز را روز قدس به راه انداخت واقعا عالی‌ خواهد شد. ناقوس مرگ این دژخیمان روزی به صدا در خواهد آمد که تبریز، و شیراز، و مشهد، و اصفهان، و…هم دلاورانه به پا خیزند. برای روز سبز هم همینقدر که ما بتوانیم نشان بدهیم که جمعیت سبز است به هدف رسیده ایم. ورای آن‌ باید از درگیری اجتناب کنیم تا هم نیروهایمان حفظ شوند، و هم به دشمن بهانه ندهیم. فقط باید مطمئن شد که این رژیم خبیث از حضور ما سؤ استفاده نکند و ما را به جای هواداران کثیف خود به رسانه‌های خارجی‌ جا نزند. همانطور که گفتید، به امید جشن در میدان آزادی. موفق و پیروز باشید.

بیان دیدگاه